miércoles, 6 de agosto de 2008

COMABONA (2545 m)

Aq. agost com cada any i gràcies a la gentilesa del Xavi i família he pogut gaudir d'uns díes a la Cerdanya juntament amb el David,l'Alba i + tard l'Ana,tb com sempre hem aprofitat per fer algún 100cims i el primer va ser el Comabona q. va ser fet pel seu vessant nord.
Com sap tothom si vols anar a caminar lo primer es aixecar-te vem aviat per poder caminar a les hores de mínim calor i sense trobar-te gent, per això es vem aixecar cap a les 5.30h per poder sortir cap a les 6.00h i arribar al lloc de sortida q. es el refugi Prat d'Aguiló cap a les 7.00h.
L'excursió la vem fer el Xavi,el David i jo ja q. l'Alba acabava de ser operada de les amígdales i no es trobava aq. primer dia en bones condicions per fer la caminata.
Com he dit sortim d'aq. refugi i iniciem l'ascensió però degut a la guia q. portavem vem tindre algún problema per trobar el camí cap el pas dels Gosolans i la primera part del recorregut el vem fer tirant dret cap amunt per una tartera de pedra fins q. vem trobar el camí i vem arribar al pas dels Gosolans.El dia es presentava perfecta i encara q. no eren ni les 8.00h ja començava a fer calor.
Una vegada en el pas dels Gosolans hi ha un poste que indica l'indret,llavors prenem la carena cap a l'esquerra. Un cop som a la carena sen's presenta a la vista la imponent mole del Pedraforca tot envoltat de núvols i on tb trobem un ramat d'isards q. disfruten de la soletat del paisatge; continuem caminant i arribem primer al poc marcat puig de Font Tordera. Allà, la carena torna a canviar de direcció. Perdem uns metres de desnivell fins al collet de Comabona i fem la pujada final per herba i terreny rocós fins el cim del Comabona.Una vegada fetes les fotos de rigor baixem una mica per esmorçar i comtemplar el bonic paisatge de la serra del Cadí.
Per tornar fem un itinerari diferent,baixem tot seguint la carena per buscar el coll dels Terrers, el pas de Tancalaporta i el pas del Bou. En aq. pas anirem a buscar el sender que porta al pla de les Creus i altre vegada al refugi de Prat d’Aguiló on vem arribar cap a les 11.30h.
En resum una excursió força maca i amb un paissatge molt bonic,després de l'excursió com cada any tb, hi havia el premi de la piscina de Bolvir.